Pixel Crafter

20 iulie 2005

One more to go...

Astăzi am trecut de al doilea seminar de săptămâna asta din cadrul Summer Activities (şi din suita generală, având în vedere faptul că încă nu se ştie nimic legat de programul săptămânilor următoare). Cu ce am rămas după astea două seminarii? În primul şi în primul rând, mi-a fost dat să văd un mod de a ţine o "prelegere" aşa cum sunt slabe şanse să (mai) văd prea curând în facultatea asta (şi îmi pare rău să zic asta). Am spus "prelegere" şi nu seminarii - aşa cum erau ele trecute în original în program pentru că, în ceea ce mă priveşte, cel puţin, unele lucruri acum le-am auzit pentru prima dată.
Aşa că în continuare o să încerc că trec în revistă aceste două "seminarii" cu ce a fost mai bun sau mai puţin bun în ele.
Din câte am văzut până acum, se pare că sunt printre puţinii cărora le-a plăcut seminarul de marţi. Poate fiindcă eu sunt undeva în adâncul meu şi puţin poet, mie mi s-a părut ca binevenită o abordare mai "filozofică" a conceptelor din POO, şi o prezentare a modului de a vedea lucrurile, nu doar în P, ci OO în general ;). E adevărat că Andrei nu ne-a oferit nici un SilverBullet care să ne facă, dintr-o dată, să gândim OO, dar mie mi-a ridicat nişte probleme despre a căror existenţă nici nu mi-am pus vreodată problema. (Până ieri, legătura dintre POO adevărat şi lumea reală se termina cu exemplele de modelare a unei, să zicem, maşini în Java, care are nişte roţi şi un motor. Aplicaţiile real-world însă, mi se păreau cu totul şi cu totul o altă mâncare de peşte :D). Trebuie însă să recunosc că Andrei m-a cam pierdut când a început să folosească cuvintele alea lungi, ca hermeneutică (ar fi trebuit sa ştim ce e aia, chiar şi foarte vag??) sau antropomorfizare (la ăsta totuşi am înţeles ce vrea să zică şi chiar am apreciat ideea). Dar over-all seminarul lui Andrei mi s-a părut unul bun, şi mai ales, care şi-a atins scopul declarat (în proporţie de să zicem 90%). Că, din nefericire, acest scop nu a fost clar pentru toată lumea, e altă discuţie, care se leagă de aspecte ceva mai profunde ;)
Legat de seminarul de azi... Nu pot să nu precizez, că deşi marţi toată "instalaţia" a funcţionat bine (după juma' de oră de gâdilat switch-uri şi rezoluţii) şi teoretic a fost lăsată în aceeaşi configuraţie, azi a trebuit sa mai pierdem încă o oră(!!) ca să o facem să meargă, şi chiar şi aşa cu sughituri. Din cauza asta, prima parte a prezentării lui Alex Ghiondea a fost cam gonită de turci dacă îmi permiteţi expresia. E adevarat că unele lucruri erau destul de self-explanatory, dar secţiuni ca prezentarea platformei .NET meritau ceva mai multă atenţie. Totuşi se pare că "audienţa" nu a fost nemulţumită. Ce mi s-a părut însă really cool a fost aplicaţia (mai mult sau mai puţin) real-life, scrisă de la 0, de faţă cu noi. (Poate şi unde timp de 2 semestre un anume profesor - nu dăm nume :p - ne-a servit destule slide-uri cu bucăţele de cod cam fără cap şi fără coadă - ce să mai zicem de funcţionalitate reală) Partea asta mi s-a părut cea mai instructivă atât pentru că a ilustrat câteva din facilităţile platformei .NET dar şi pentru că a fost, involuntar sau nu, o prezentare în situaţii de real-life a feature-urilor VisualStudio 2005. Care sincer să fiu, mi se pare o sculă cu adevărat sculă :)).
S-ar putea să vi se pară ciudat şi să comentaţi faptul că am avut de zis numai de bine despre aceste seminarii. E adevărat că au fost şi chestii mai puţin OK, dar mie mi se pare important şi potrivit să subliniez şi / sau apreciez efortul, şi punctele bune din tot ce au făcut aceşti oameni, până acum (Între noi fie vorba, am adus şi critici, dar personal ;) dar să nu mai ziceţi la nimeni)
Acum o să trag pe dreapta având în vedere că e deja destul de târziu...